Δημοτικές Εκλογές (1) Πολιτικό Φυλλάδιο... οι πετυχημένες τακτικές

«Έφτασαν οι εκλογές εμπρός βήμα ταχύ». Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να γίνουν γνωστοί, να επικοινωνήσουν και φυσικά να προβάλλουν το πρόγραμμα και τον συνδυασμό τους.
Το κερασάκι στην τούρτα των προεκλογικών περιοδειών είναι πάντα το φυλλάδιο του υποψηφίου. Και αυτό γιατί περιέχει περιεκτικά τα σημαντικότερα στοιχεία για τον συνδυασμό και τον υποψήφιο. Λόγω του φτηνού κόστους παραγωγής μπορεί να φτάσει σε κάθε δημότη. Μαζί με την προεκλογική αλληλογραφία το προεκλογικό φυλλάδιο αποτελεί ίσως το πιο μαζικό μέσο επικοινωνίας (δεδομένου των περιορισμών στην τηλεόραση και του μεγάλου κόστους καταχωρήσεων) ενός υποψηφίου με τους ψηφοφόρους. Το προεκλογικό φυλλάδιο συνηθίζεται να διαβάζεται φωτογραφικά από τους περισσότερους και έτσι η εικόνα του και μόνο εμπνέει συμπάθεια, θαυμασμό ή ειρωνικά σχόλια για τον υποψήφιο.
Επιλέξαμε μερικά από τα καλύτερα προεκλογικά φυλλάδια υποψηφίων δημοτικών συμβούλων για τον Δήμο Αθηναίων από τις εκλογές του 1998, 2002 και 2006. Δείτε τα, πιάστε την λογική τους και εμπνευστείτε το δικό σας για αυτές τις εκλογές.
Α. Πρωτοτυπία στην ιδέα

1.       Η παράταξη του Αλέξη Τσίπρα «Ανοιχτή Πόλη» πέρα από το καθ` αυτό πρόγραμμα ενεργειών επέλεξε μέσα από τρεις εικονογραφημένες ιστορίες σε μορφή κόμικς να σχολιάσει την δημοτική αρχή τους υποψηφίους και να παρουσιάσει την δική της πολιτική άποψη για τον δήμο.
2.       Ο Στέλιος Ζώντος αντί για φυλλάδιο επιλέγει μια σειρά από φωτογραφίες της Αθήνας. Έτσι 10 έγχρωμες καρτολίνες συνοδεύουν πίσω τους μια ευχή για την Αθήνα από σημαντικές προσωπικότητες μαζί με το όνομα και τον συνδυασμό του υποψηφίου.

3.       Η πολιτική μηχανικός Ροδούλα Λαγουδάκου ποζάρει στην φωτογραφία με κράνος ασφαλείας και φωσφορίζον γιλέκο εργοταξίου. Η ατάκα της έξυπνη: «Μαζί συγκοινωνούμε», με ένα φυλλάδιο που μπορεί να κρεμαστεί σε κάθε πόρτα.


4.       Η Μαριάννα Παγώνη, γνωστή έμπορος της Αθήνας, εκμεταλλεύεται το όνομα της φίρμας της και φιγουράρει σε ένα φυλλάδιο σε σχήμα γραβάτας με την εύστοχη ατάκα: «Για κάθε κόμπο υπάρχει λύση».
5.       Ο Δημήτρης Παγαδάκης με μια μικρή καρτολίνα με την φωτογραφία του προσπαθεί να αναδείξει τέσσερα ερωτήματα – προβλήματα για την Αθήνα μέσα από ανάλογα σκιτσάκια.
6.       Η Φωτεινή Πιπιλή, ως υποψήφια νομάρχης τότε, εμπνεόμενη από την υπαίθρια γλυπτική έκθεση cow parade φιγουράρει αντί αυτής στο φυλλάδιό της μια αγελάδα φορώντας γυαλιά ηλίου και με την φράση κάτω της «Πιο Αθήνα δεν γίνεται!».

 
7.       Ο Σταύρος Μηλιώνης εκμεταλλεύεται την τηλεοπτική φρασεολογία που δημιουργήθηκε μέσα από τα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια και αναφέρει «προτεινόμενα για αποχώρηση, τη μιζέρια, την ταλαιπωρία και την αδιαφορία».

8.       Ο Χάρης Οικονομόπουλος φιλοξενεί ένα σκιτσάκι – γελοιογραφία μαζί με τον τότε δήμαρχο να ανάβουν φανοστάτες και από κάτω την φράση του Δημ. Αβραμόπουλου «Για μια Αθήνα με περισσότερο φώς».

9.       Η Μαρία Τζομπανάκη μετατρέπει το φυλλάδιο της σε Αστυνομική Ταυτότητα που στο πίσω μέρος της κλείνει μια ιδιόχειρη επιστολή της υποψηφίας.


Β. Η ατάκα και το παιχνίδι με τις λέξεις
1. Μια επιστολή της Νίτσας Λουλέ αγκιστρώνει στο πάνω αριστερό μέρος της ένα μικρό σακουλάκι κοκκινόχωμα με κεφαλίδα της την φράση του Γ. Ρίτσου «Αυτό το χώμα είναι δικό μας». Συνεχίζοντας πως «είναι χώμα της ιερής Αττικής γης».
 

2. Η Ζωή Λάσκαρη με μια πολύ φωτεινή φωτογραφία δίνει την δική της πινελιά λέγοντας πως «η Αθήνα ΖΩΗρεύει».
3. Ο Αντώνης Θησέας προσπαθεί να δημιουργήσει ατάκα μέσα από την φράση στο φυλλάδιο του «η Αθήνα παραπαίει ψήφισε Δημήτρη Μπέη».
4. Η Σόφη Δασκαλάκη – Μυτιληναίου, μέσα στον παροξυσμό του χρηματιστηρίου και με δεδομένο ότι το όνομα Μυτιληναίος συνδέεται με ισχυρές επιχειρήσεις, προσπαθεί να αναδειχθεί ως «η μετοχή της Αθήνας».

5. Η Ρόδη Κράτσα παίζει με το όνομά της και φιλοξενεί στην πρώτη σελίδα του φυλλαδίου της ένα κατακόκκινο ρόδι που ανοίγει, και μέσα του κλείνει φωτογραφίες της υποψήφιας.


Γ. Η Φωτογραφία
Η φωτογραφία του υποψηφίου είναι ίσως αυτή που κερδίζει τα περισσότερα βλέμματα ακόμα και όταν ο υποψήφιος δεν έχει να πει τίποτα. Έτσι μια καλή φωτογραφία ιδίως για γυναίκα υποψήφια ανεβάζει υποστηρικτές, ενώ μια κοινότυπη κρατάει αδιάφορους τους ψηφοφόρους.

Ένα παράδειγμα είναι η Φώτο της Ντόρας Μπακογιάννη που χρησιμοποιήθηκε για το έντυπο του συνδυασμού της. Τα αστραφτερά χαμόγελα και τα χαρούμενα πρόσωπα είναι συνήθως το μεγαλύτερο συν κυρίως για τις νέες υποψήφιες στις εκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: