Έξυπνο press-kit = Αποτελεσματική Επικοινωνία

Ο συναρπαστικός κόσμος της επικοινωνίας απέκτησε αυτό το προσωνύμιο μέσω της ικανότητας των επαγγελματιών του να δημιουργούν και να διαχέουν μηνύματα με τρόπο που να αιφνιδιάζουν θετικά τον νου του δημοσιογράφου και να του δίνουν λόγο και αφορμή να γράψει ένα θέμα που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του δικού του αναγνώστη, τηλεθεατή, ακροατή και κοινού γενικότερα.

Βέβαια αν κάποια στιγμή οι δημοσιογράφοι λάμβαναν ανα κάποια χρονικά διαστήματα ένα press kit ή ένα δελτίο τύπου σήμερα τα δημοσιογραφικά γραφεία κατακλύζονται απο υλικό επικοινωνίας που προσπαθεί με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να εντυπωσιάσει και να προκαλέσει. Χωρίς να χρειάζεται μεγάλη εμπειρία και γνώση η συνταγή για ένα επιτυχημένο press kit σήμερα είναι σαφώς η πρωτοτυπία, η δημιουργία προσμονής, το περιεχόμενο και βεβαια η διατήρηση του momentum για μεγάλο διάστημα προχωρώντας σε παράλληλες δραστηριότητες.

Το λανσάρισμα ενός απο τα πλέον γνωστα brands παγκοσμίως ήταν η αφορμή για ένα πολύ έξυπνο teaser-πρόσκληση που και σήμερα θα στεκόταν πάρα πολύ καλά παρά το γεγονός ότι απο τότε έχουν περάσει περισσότερα απο 26 χρόνια. Το φθινόπωρο του 1983 και δύο χρόνια πρίν τη διάθεση του στην αγορά ο υπεύθυνος marketing της Microsoft Rowland Hanson είχε επιμείνει πως το όνομα του καινούριου της λειτουργικού συστήματος θα ;έπρεπε να είναι Windows και όχι Interface Manager όπως είχε προτείνει ο ίδιος ο ιδρυτής της εταιρείας Bill Gates. Αυτό είχε δώσει τη σπίθα στην Pam Edstrom (την πρώτη PR Director ης εταιρείας) και την Barbara Brubaker να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο teaser κουτί για τη συνέντευξη τύπου στην οποία θα ανακοινωνόταν το νέο εμβληματικό brand για την ιστορία των υπολογιστών.

Ένα χαρτονένιο κουτί προσκαλούσε τους αποδέκτες του να το ανοίξουν για να "ανακαλύψουν μια σημαντική είδηση για το μέλλον του λογισμικού". Το κουτί περιείχε ένα πανί και μια βούρτσα που στραγγίζει το νερό απο τα τζάμια. Ένα κλασσικό σετ για να καθαρίζει κανείς παράθυρα.
Ένα νέο μήνυμα στο εσωτερικό του κουτιού έλεγε "FOR A CLEAR VIEW OF WHAT'S NEW IN MICROCOMPUTER SOFTWARE..." ολοκληρώνοντας με τις λεπτομέρειες της πρόσκλησης και επικυρώνοντας μια πολύ σημαντική έμπνευση στην ιστορία της επικοινωνίας.


Πολύ πιο πρόσφατα, για την ακρίβεια πρίν απο λίγες ημέρες μια σειρά απο teasers και ένα ευρυματικό press kit κατέκλυσαν τoυς ομίλους Μέσων Ενημέρωσης. Το προϊόν ήταν τα νέα μπισκότα της Vivartia "7 Days Deli Greek Biscuits" και αρχικά μια χαρτοπετσέτα με ψίχουλα λειτούργησε σαν teaser ρωτώντας "Έχεις Μπισκοτιέρα;".
Στη συνέχεια έφτασε μια μπισκοτιέρα με μια δεύτερη χαρτοπετσέτα και το μήνυμα "Αυτή είναι η μπισκοτιέρα σου. Σύντομα θα είναι γεμάτη... Έρχομαστε...".
Τελευταίο κομμάτι του παζλ ένα πολυτελές κουτί με όλες τις γεύσεις του brand. Η συνέχεια ήταν καταιγιστικη με την ομάδα των 7days να γεμίζει τις μπισκοτιέρες εισβάλλωντας σε εκδοτικούς ομίλους, δημοσιογραφικά γραφεία και ζωντανές ραδιοφωνικές εκπομπές επιτυγχάνοντας μια σημαντική έκθεση στα ΜΜΕ.



Ένα ακόμη πρωτότυπο kit που είδα πρόσφατα και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ήταν αυτό που ανέπτυξε το global τμήμα της Sony Ericsson για το πολυτελές, αλλά και απλό στις λειτουργίες του, Xperia Pureness.
Μέσα σε ένα κουτί με τυπωμένες τις βασικές αξίες της συσκευής (talk, text, time) βρέθηκε η συσκευή στο κέντρο ενός διάφανου φουσκωμένου μπαλονιού (φανταστείτε κάτι σαν τα μπρατσακια στην παραλία). Η διαφάνεια αναδείκνυε τις απλές γραμμές και την πολυτέλεια της απλότητας που εκφράζει το pureness.


Ευρυματικότητα, επιμονή, teasing. Τί άλλο θα μπορούσε να είναι στη συνταγή ενός έξυπνου press kit?

Δεν υπάρχουν σχόλια: