Eκλογές μεταξύ Καραμανλή - Παπανδρέου

Λίγο μετά την επάνοδο του στην Ελλάδα, ο Γεώργιος Παπανδρέου ανακοινώνει την ίδρυση της Ένωσης Κέντρου. Είναι η πρώτη φορά μετά τον Ελ. Βενιζέλο που όλες οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας είχαν συστρατευθεί με την έκδηλη θέληση να αποτελέσουν αυτόνομο κόμμα.

Η άνοδος των κεντρώων και αριστερών κομμάτων, επιφέρει την ανησυχία στα Ανάκτορα. Σε μια από τις σκληρές εκλογικές αναμετρήσεις τον Οκτώβρη του 1961, η ΕΡΕ δαπανάει για διαφήμιση 120 εκατομμύρια δραχμές.

Στην αφίσα (Εικόνα) που κυκλοφορεί η ΕΡΕ, ο Κων. Καραμανλής εντυπωσιάζει με την φωτογραφία του. Για πρώτη φορά εμφανίζεται όρθιος με το χέρι ελεύθερο να χαιρετά. Το αριστερό χέρι στη μέση, αντικατοπτρίζει τη σιγουριά του ηγέτη. Με το βλέμμα του να εμπνέει τον δέκτη αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Τα πατρικά μηνύματα που μεταφέρει η φωτογραφία τονίζονται από τον τίτλο «Ο Εθνικός ηγέτης»[1]. Η φράση αυτή συνέδεσε από εκείνη την εποχή μέχρι το τέλος της ζωής του, το πρόσωπο Καραμανλής με το προσωνύμιο «εθνάρχης»[2].

Η ΕΡΕ αναδεικνύεται με συντριπτική πλειοψηφία νικητής των εκλογών. Την επόμενη μέρα ο Γ. Παπανδρέου καταγγέλλει το εκλογικό αποτέλεσμα ως προϊόν βίας και νοθείας. Η αντιπαράθεση κλιμακώνεται διαρκώς και ένα μήνα μετά η κοινοβουλευτική ομάδα της Ένωσης Κέντρου κηρύσσει «ανένδοτον αγώνα προς υπεράσπισιν και αποκατάστασιν της δημοκρατίας»[3].

Η χώρα έχει ήδη εισέλθει σε μια παρατεταμένη περίοδο πολιτικής έντασης και αστάθειας. Τα κόμματα γίνονται πλέον περισσότερο προσωποπαγή, ταυτίζοντας την εικόνα του αρχηγού με την πολιτική τοποθέτηση και το κόμμα. Έτσι οδηγούν σε εκλογές μεταξύ Καραμανλή – Παπανδρέου και όχι ΕΡΕ - ΕΚ.

Μετά τις εκλογές του 1963 ορκίζεται πρωθυπουργός ο Γ. Παπανδρέου. Ο Κων. Καραμανλής φεύγει για το Παρίσι και την αρχηγία αναλαμβάνει ο Παν. Κανελλόπουλος. Τον αμέσως επόμενο χρόνο διενεργούνται ξανά εκλογές, με την κοινή γνώμη να καταγράφει ρεύμα υπέρ της ΕΚ, και τα Ανάκτορα ολοένα ανήσυχα από την εδραίωση του Γ. Παπανδρέου.

Η ΕΡΕ στηρίζει την προεκλογική της εκστρατεία σε μια συστηματική κινδυνολογία για την οικονομία και την νομισματική σταθερότητα. Με κάθε μέσο υποστηρίζονταν ότι η οικονομία κλονίστηκε μετά τις παροχές της κυβέρνησης Παπανδρέου προς τους εργαζόμενους και τους αγρότες.

Η αφίσα (Εικόνα) που τυπώθηκε σε 3 εκατομμύρια αντίτυπα, τοιχοκολλήθηκε σε όλη την επικράτεια. Με την απεικόνιση της δραχμής και δίπλα η φράση «Αυτή η δραχμή είναι δική σου. Μην αφήσης τον Παπανδρέου να την τινάξη στον αέρα» μεταφέρει ένα κλίμα κινδυνολογίας στον ψηφοφόρο. Η αφίσα αυτή αν και απλοϊκή στην σύνθεσή της, είχε δημιουργήσει προεκλογικά αίσθηση σε ένα μέρος της κοινωνίας. Οδήγησε πολλούς σε απόσυρση των καταθέσεών τους. Οι φόβοι των απλών πολιτών για την οικονομία ανάγκασαν τον διοικητή της Τραπέζης Ελλάδος να διαβεβαιώσει ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας είναι καλύτερη από κάθε φορά[4].

Παράλληλα η Ένωση Κέντρου προσπαθώντας να αμυνθεί, κυκλοφορεί αφίσα με ίδιο περίγραμμα και την εικόνα της δραχμής αριστερά η οποία έγραφε: «Με κυβέρνηση Ενώσεως Κέντρου η αξία της δραχμής σου θα έχει διπλάσια αξία»[5]. Η αφίσα της ΕΡΕ χαρακτηρίστηκε εγκληματική. Αφού οδήγησε την Ένωση Κέντρου να κερδίσει τις εκλογές της 16ης Φεβρουαρίου 1964 με ποσοστό 53%.

Οι εκλογές αυτές έμελλε να είναι οι τελευταίες εν καιρώ βασιλευομένης δημοκρατίας, αφού οι προγραμματισμένες εκλογές του Μαΐου 1967, δεν διεξήχθησαν λόγω της στρατιωτικού πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου.
Η συγκεκριμένη ιστορική πολιτική συγκυρία έχει δυο συνιστώσες με το σήμερα. Αφενός μιλάμε για τις πρώτες εκλογικές αναμετρήσεις μεταξύ Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου, που κατ΄ουσία ξεκινούσαν τότε να οικοδομούν το ηγετικό τους προφίλ. Αφετέρου από πλευράς πολιτικής επικοινωνίας έχουμε την ταύτιση και τότε και τώρα στο πρόσωπο του αρχηγού του κόμματος (κάτι το οποίο διαφαίνεται και στις αφίσες των φετινών εκλογών). Παράλληλα βέβαια η κουβέντα, σχετικά με τις πολιτικές θέσεις αφορά την οικονομιά και τις δυσκολίες που επιφέρει στους πολίτες.

[1] Παπαπολύζου – Μαρτζούκου (1999), Η Ελλάδα μέσα από τη διαφήμιση, Αθήνα: Εκδόσεις Όμικρον, σελ. 104
[2] Βλέπε την εκπομπή «Η μηχανή του χρόνου» 14/10/06 και 21/10/06
[3] Ιστορικό Λεύκωμα 1961 (1997), Αθήνα: Έκδοση Εφημερίδα Καθημερινή, σελ. 54-55
[4] Ένας αιώνας εκλογές / Συστήματα – Αποτελέσματα (199), Αφιέρωμα στην Ελευθεροτυπία, σελ. 34
[5] Βλέπε εκπομπή «Η μηχανή του χρόνου» ΑLPHA, 14/10/06

Η νέα εικόνα της Sony Ericsson!














Η Sony Ericsson πρόσφατα παρουσίασε μια επανατοποθέτηση της στην αγορά ενισχύοντας το aspect της διασκέδασης! Βασικές αλλαγές που θα παρατηρούμε πλέον στην εικόνα της Sony Ericsson είναι:
- Το γνωστό της logo (liquid identity) θα το βλέπουμε ανάλογα με την περίσταση και το προβαλλόμενο προϊόν σε 7 διαφορετικά χρώματα πλέον του γνωστού πράσινου που έχουμε συνηθίσει
- Ένα νέο εικαστικό γνωστό και ώς "υγρή ενέργεια" θα δίνει μια νεα προοπτική στο λογότυπο κάνοντας το πιο ελκυστικό για τα ψηφιακά μέσα

- Η Sony Ericsson υιοθετεί το σλόγκαν make.believe που εδώ και λίγες μέρες συνοδεύει τα brands του Sony Group.

Η νέα οπτική ταυτότητα της γνωστής εταιρείας κατασκευής κινητών τηλεφώνων αναμένεται να κάνει δυναμική πρεμιέρα με την κυκλοφορία τριών νέων συσκευών: Του Yari, του Aino και του Satio τα οποία θα λανσαριστούν κάτω απο επικοινωνιακή ομπρέλα ονόματι "spark something".
Ήδη έχει βγεί στον αέρα ένα πρωτότυπο viral video χρησιμοποιώντας ώς όχημα τα space hoppers (τα γνωστά μπαλόνια με τα "αυτάκια" τα οποία χρησιμοποιούν τα παιδιά στο παιχνίδι τους), ενώ στο microsite που το φιλοξενεί μπορεί κανείς να σχεδιάσει το δικό του space hopper το οποίο θα συμμετάσχει σε μια ιδιαίτερη "διαδικτυακή εισβολή"!

Η σύνδεση της μάρκας με τη διασκέδαση αναμένεται να ενισχυθεί και απο τη χορηγία της Sony Ericsson στο παγκόσμιο κύπελλο της Νοτίου Αφρικής τον Ιούνιο του 2010.

Τεχνολογία και αθλητισμός. Τα παραδείγματα της Multirama και της Forthnet

Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν στις ανάγκες των κοινών τους και της κοινωνίας στην οποία λειτουργούν, σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον οι εταιρείες δεν μένουν στις αμιγείς δραστηριότητες τους .

Όι επιχειρήσεις που επιλέγουν να συνδέσουν το όνομα τους με δράσεις για το περιβάλλον, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό οφείλουν να σχεδιάσουν στρατηγικά τις επιλογές τους και να είναι συνεπείς στην προσφορά τους έτσι ώστε να δημιουργήσουν βάσεις που θα βοηθήσουν ώστε να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός των επιλογών τους ώς ευκαιριακές και επιφανειακές.

Ανάμεσα στις δράσεις που προωθούνται πολύ συχνά είναι αυτές που αφορούν τον αθλητισμό. Δυο απο τα πιο γνωστα ετήσια events έχουν συνδέσει το όνομα τους με τις κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας της χώρας.





Σχινίαθλον - Multirama
Η διοργάνωση ξεκίνησε μόλις πρίν απο δύο χρόνια όταν η Γαλλίδα αθλήτρια Marie Leautey -παντρεμένη με Έλληνα εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα απο το 2006- έχοντας διαπιστώση την έλλειψη διοργανώσεων μαζικής συμμετοχής στο Ολυμπιακό άθλημα του τριάθλου πήρε την πρωτοβουλία να ξεκινήσει μια διοργάνωση στη χώρα μας. Το τρίαθλο αποτελεί έναν αγώνα αντοχής με τρία σκέλη. Στο Ολυμπιακό αγώνισμα οι αθλητές πρέπει να κολυμπήσουν απόσταση 1,5km, στη συνέχεια ακολουθεί ποδηλασία 40km ενώ ο αγώνας κλείνει μετά απο δρόμο 10km.
Στο Σχινίαθλον οι αποστάσεις διαμορφώνονται σε: 750 ή 1500 m κολύμβησης, 20 ή 60 km ποδηλασίας και 5 ή 15 km δρόμου. Κάθε χρόνο ο αγώνας πραγματοποιείται στην παραλία του εθνικού πάρκου του Σχινιά. Η Multirama έχει το ρόλο του μεγάλου χορηγού της διοργάνωσης που την έχει φέρει και στον τίτλο του event. Χαρακτηριστικό της επικοινωνίας κάθε χρόνο είναι η αρκετά μεγάλη δημοσιότητα που λαμβάνει η διοργάνωση μέσω δελτίων τύπου της εταιρείας καθώς και η ύπαρξη ειδικής ιστοσελίδας της διοργάνωσης. Για το 2009 το Σχινίαθλον έχει προγραμματιστεί στις 26 και 27 Σεπτεμβρίου.








Forthnet Beach Volley Tournament

Η ιστορία του τουρνουά beach volley της Forthnet ξεκινάει 10 χρόνια πριν όταν οι εργαζόμενοι της εταιρείας ξεκίνησαν να παίζουν μεταξύ τους κάποια Σαββατοκύριακα στην παραλία του Σχοινιά. Τα επόμενα χρόνια οι αγώνες ξεκίνησαν να γίνονται γνωστοί στους φίλους και πελάτες της εταιρείας ενώ η οργάνωση του τουρνουά έγινε σε επαγγελματικά πρότυπα χωρίς να χάνεται και η παρεϊστική διάθεση, με την βοήθεια του παλαίμαχου βολεϊμπολίστα Μιχάλη Τριανταφυλλίδη στο τεχνικό μέρος και τη στήριξη της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πετοσφαίρισης.

Τα τελευταία χρόνια το τουρνουά πραγματοποιείται σε τρείς πόλεις. Την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά. Φέτος οι ημερομηνίες του τουρνουά είναι 3-5 Ιουλίου στα Χανιά, 11-12 Ιουλίου, στη Θεσσαλονίκη και 18-19 Ιουλίου 2009 στην Αθήνα όπου θα πραγματοποιηθεί και ένας σημαντικός αγώνας παλαιμάχων, το Forthnet Star Game. Η επικοινωνία του 10th Forthnet Beach Volley Tournament γίνεται με πρόγραμμα media relations σε όλες τις πόλεις του τουρνουά, banner campaign στο διαδίκτυο και με τη χορηγία επικοινωνίας της Nova. Η ιστοσελίδα της διοργάνωσης εκτός απο τις φόρμες συμμετοχής περιλαμβάνει και ενότητα με τα νέα του φετινού εορταστικού τουρνουά για τα 10 χρόνια της διοργάνωσης