Μαγειρικές στα Social Media!


Ας υποθέσουμε ότι είστε στο σπίτι σας και θέλετε να μαγειρέψετε για να εντυπωσιάσετε έναν φίλο ή μια φίλη (για την ώρα ας πούμε φίλη).

Διαθέτετε έναν καταπληκτικό εντοιχιζόμενο φούρνο τελευταίας τεχνολογίας, κεραμικές εστίες με τους πλέον σύγχρονους αυτοματισμούς και όλα τα κατάλληλα σκεύη για να εκτελέσετε και την πιο δύσκολη συνταγή.

Στη συνέχεια ανοίγετε το ντουλάπι σας και ανακαλύπτετε μια ποικιλία μπαχαρικών και μυρωδικών από όλο τον κόσμο που στη θέα τους ακόμη και οι πιο ψαγμένοι της γευσιγνωσίας θα υποκλίνονταν.

Έτοιμοι λοιπόν για μαγείρεμα! Διαλέγετε στο φαγητό σας να βάλετε δενδρολίβανο, θυμάρι και κανέλλα. Σας είπαν ότι το άρωμα του δενδρολίβανου λένε ότι φέρνει στο μυαλό εικόνες και πράγματα που σε ταξιδεύουν, το θυμάρι σε κάνει να θέλεις να μιλήσεις περισσότερο με αυτούς που κάθεσαι στο τραπέζι ενώ μια «τσιμπιά» κανέλλας κάνει αυτούς που τη γεύονται να θέλουν να ανοιχτούν και να μοιραστούν πράγματα μαζί σου.

Ξαφνικά συνειδητοποιείτε κάτι καταστροφικό. Ξεχάσατε να πάρετε το κρέας! Η ώρα είναι ήδη 9.15 το κρεοπωλείο έχει κλείσει από τις 9 και η φίλη θα είναι έξω από την πόρτα σας σε ένα τέταρτο! Με ψυχραιμία λοιπόν, αποφασίζετε να την υποδεχθείτε στο σπίτι σας χωρίς να έχετε ετοιμάσει κάτι, αλλά με την ελπίδα ότι θα την εντυπωσιάσετε με την άρτια κουζίνα σας (τον χώρο, γιατί είπαμε, φαγητό δεν υπάρχει).

Υποδέχεστε με χαρά την καλεσμένη σας και την «ξεναγείτε» στην κουζίνα όπου πράγματι θαυμάζει το χώρο, τις σύγχρονες συσκευές σας και τα καταπληκτικά σας σκεύη. Της δείχνετε την πλούσια συλλογή σας από μπαχάρια και την ενθαρρύνετε να μυρίσει τα καλύτερα σας. Το δενδρολίβανο, το θυμάρι και την κανέλα. Τα αρώματα την ενθουσιάζουν και σκέφτεται πως θα ήθελε να τα χρησιμοποιεί και εκείνη στην κουζίνα της. Η επίσκεψη τελειώνει και εσείς ανακουφισμένος θεωρείτε ότι πετύχατε το σκοπό σας και σας συμπάθησε ακόμη περισσότερο.

Την επόμενη ημέρα ωστόσο η φίλη σας τηλεφωνεί σε δύο δικές της φίλες και σχολιάζει τη χθεσινή σας φιλοξενία. Αναφέρει σίγουρα την εντυπωσιακή σας συλλογή από μπαχαρικά αλλά και την high-tech κουζίνα σας. Ωστόσο καταλήγουν όλες μαζί να γελάνε για το ότι δεν υπήρχε φαγητό ώστε να τα χρησιμοποιήσατε όλα αυτά.

Τέλος της ιστορίας.

Σκεφτείτε την ίδια ιστορία λίγο διαφορετικά. Βάλτε στη θέση σας μια εταιρεία ή ένα brand. Στη θέση της φίλης που θέλετε να εντυπωσιάσετε και να σας συμπαθήσει τοποθετήστε μια ομάδα κοινού-καταναλωτών. Η κουζίνα και τα σκεύη είναι οι πόροι που έχει η εταιρεία και οι επικοινωνιακοί σύμβουλοι. Τα μπαχαρικά είναι τα social και άλλα online media - εργαλεία. Ας πούμε ότι το δενδρολίβανο είναι το youtube, το θυμάρι το twitter και η κανέλα το facebook. Όλα αυτά κάνουν πιο νόστιμο το κρέας (που στην περίπτωση μας είναι η στρατηγική).


Αν ρίξετε μια ματιά στο σημερινό digital PR θα διαπιστώσετε ότι ανάλογα «ραντεβού» κλείνονται συνεχώς. Όσο «νόστιμα» και «πικάντικα» και να είναι τα νέα μέσα που απλόχερα μας έχει χαρίσει το web 2.0, αν δεν χρησιμοποιούνται στρατηγικά θα εκτιμηθούν αυτόνομα από το κοινό σας το οποίο όχι μόνο δεν θα σας ξανά-προτιμήσει για το δείπνο του, αλλά θα αποτρέψει και άλλους δυνητικούς «επισκέπτες» σας. Ταυτόχρονα εσείς θα έχετε την ψευδαίσθηση πως έχετε γίνει guru των online μέσων.

Αυτά για την ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: