Ο δυναμισμός του Λογοτύπου

Το λογότυπο είναι ένας ειδικός μηχανισμός που διασφαλίζει έναν ορισμένο αριθμό λειτουργιών στη διαδικασία επικοινωνίας μεταξύ μιας οργάνωσης και των διαφορετικών τμημάτων του κοινού της.
Στο λογότυπο πάντα πρέπει να εγκαθιδρυθεί μια επαφή του πομπού και του δέκτη. Να εκφράζει δηλαδή  τη ταυτότητας και τη προσωπικότητα της οργάνωσης που εκπέμπει. Το λογότυπο πρέπει να μιλάει για το ίδιο το προϊόν – υπηρεσία του, να προσφέρει πληροφορίες και να διηγείται μια ιστορία για την οργάνωση που αντιπροσωπεύει.
Η εισαγωγή του λογοτύπου έγινε κατά την βιομηχανική επανάσταση προκειμένου να δηλωθεί η διαφορετικότητα των προϊόντων. Σήμερα τα λογότυπα δεν αποτελούν απλά μια ταυτότητα του φορέα ή της εταιρείας. Κλείνουν μέσα τους έναν τρόπο ζωής και τα ιδανικά του προϊόντος που οι αγοραστές καλούνται να γίνουν μέτοχοι.
 Ας δούμε τριά παραδείγματα:
  • Η συγχώνευση δυο πειραϊκών συλλόγων γέννησε τον Ολυμπιακό και το λογότυπό του. Η χρονολογία ίδρυσης είναι δηλωτική της ιστορίας του ΟΣΦΠ. Το όνομα του νέου συλλόγου επιλέχθηκε ώστε να υποδηλώνει το πάθος, την αθλητική ισχύ, την ευγενή άμιλλα, τη δίκαιη νίκη, έννοιες που περικλείονται στο λεγόμενο ολυμπιακό ιδεώδες. Υπό το σκεπτικό αυτό επιλέχθηκε και ο δαφνοστεφανωμένος έφηβος ως έμβλημα, με χρώματα το κόκκινο του πάθους και της νίκης και το λευκό της αγνότητας και του δίκαιου ανταγωνισμού
  • Από την ίδρυσή της το 1950 το λογότυπο της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού παραμένει το ίδιο εύκολα αναγνωρίσιμο. Τα αρχικά γράμματα της επιχείρησης ταυτίζονται με τον ηλεκτρισμό και εμφανίζονται έντονα και τονισμένα στο λογότυπο. Το σχέδιο έκανε εύκολα αντιληπτό και σε αυτόν που δεν γνώριζε ανάγνωση ότι πρόκειται για εταιρεία ηλεκτρισμού, μια και η χρήση του ήταν ευρεία (από έγγραφα μέχρι σήμανση σε μετασχηματιστες).
  • Το 1972 η τότε Τράπεζα Πίστεως καθιέρωνε νέο λογότυπο που μέχρι και σήμερα προέρχεται από παράσταση ενός από τα αρχαιότερα νομίσματα της Αίγινας. Είναι ταυτόχρονα γεωμετρικό, αλλά και τόσο αφηρημένο ώστε να λειτουργεί ακόμη και διακοσμητικά στις διάφορες εφαρμογές της τράπεζας. Εντάσσεται σε ένα περίγραμμα που μαζί με το ανοικτό κυανό προσελκύει το μάτι και εντυπώνεται εύκολα στη μνήμη. Η επωνυμία της τράπεζας, πλέον ALPHA BANK, περιέχεται στο σύνολο αντιπροσωπεύοντας μια ιστοριά για τον τραπεζικό όμιλο.



Από τα τρία πολύ γνωστά παραδείγματα γίνεται αντιληπτό ότι ένα λογότυπο δεν είναι απλά μια απεικόνιση. Στο σύνολό του κλείνει μια ιστορία ακόμα και μια παράδοση - ιδέα. Το χρώμα που περιέχει γίνεται υποδηλωτικό του φορέα που αντιπροσωπεύει. Το σχέδιό του είναι σχετικά εύκολο για να μένει στη μνήμη και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές. Κυρίως περιέχει ένα λεκτικό σύνολο ή αρκτικόλεξο για να συνδέεται αμέσως με αυτό που αντιπροσωπεύει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: