Στις 7 Ιουνίου του 2009 οι Έλληνες θα κληθούν να συμμετάσχουν για 6η φορά στη διαδικασία ψηφοφορίας για την ανάδειξη εκπροσώπων της χώρας στο Ευρωπαϊκό κοινοβόυλιο.
Όπως και στις περισσότερες απο τις προηγούμενες αναμετρήσεις έτσι και οι φετινές ευρωεκλογές υποστηρίζονται απο έναν κεντρικό επικοινωνιακό σχεδιασμό και στη συνέχεια γίνεται προσαρμογή των μηνυμάτων για το εκλογικό σώμα κάθε χώρας ξεχωριστά.
Το κεντρικό μήνυμα αυτής της προεκλογικής περιόδου "Έχεις το λόγο - Ψήφισε" έχει στόχο (ξανά) να επαναπροσδιορίσει την αξία της ψήφου στις ευρωεκλογές που μέχρι τώρα απο πολλούς Ευρωπαίους πολίτες θεωρείται χαλαρή και όχι ιδιαίτερης βαρύτητας.
Το έντυπο υλικό της ευρωπαϊκής εκστρατείας αποτελείται απο μια σειρά αφισών που θέτουν μεγάλα και πάντα επίκαιρα ερωτήματα. Μερικά απο αυτά είναι: "Πόση ασφάλεια χρειαζόμαστε;", "Πόσο ανοιχτά σύνορα θέλεις;", "Τι είδους ενέργεια θέλουμε;". (Χωρίς να πιστεύω βέβαια πως η αποχή είναι η λύση, σε αυτό το σημείο νομίζω πως είναι μια εύλογη απορία το πώς ακριβώς η ψήφος για το ευρωκοινοβούλιο θα επηρεάσει με αποτελεσματικό τρόπο κάποιες αποφάσεις που κατα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό λαμβάνονται στην έδρα της ευρωπαϊκής επιτροπής. Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε τη συνθήκη της Λισσαβώνας σε πλήρη εφαρμογή για να δούμε πως θα περιοριστεί το σημερινό έλλειμα δημοκρατίας της Ε.Ε.)
Διαδικτυακά, πάντα πρωτοπόρος η Ε.Ε., στο web-site της για τις ευρωεκλογές δίνει σημαντικά στοιχεία και στατιστικά για την Ευρώπη και τη συμμετοχή στην ψηφοφορία, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ο δεκάλογος της ψήφου στις ευρωεκλογές και η ενότητα απο την τρέχουσα στην επόμενη κοινοβουλευτική περίοδο.
Επιχειρώντας την έναρξη διαλόγου μέσα απο επίκαιρά άρθρα η ενότητα συζητήσεις δίνει την ευκαιρία σχολιασμού στον επισκέπτη, με την παρατήρηση πως όλες οι συζητήσεις για την ώρα παραμένουν κλειστές τουλάχιστον στην ελληνική version.
Με το web2.0 σε ραγδαία ανάπτυξη ένας blog-structured ιστοχώρος δεν θα μπορούσε να λείπει, έτσι το eudebate2009.eu με τα taglines "Have your say" και "Spice up your european elections" καλεί τους επισκέπτες να αναζητήσουν τα θεματικά χωρισμένα άρθρα, να σχολιάσουν ή να γράψουν δικές τους σκέψεις. Αξιόλογο είναι επίσης και το think about it που φιλοξενεί έναν διαγωνισμό blogging μεταξύ 81 bloggers και απο τα 27 κράτη μέλη της ένωσης.
Κλείνοντας, επιλέγω να επικεντρώσω στην αδύναμη επικοινωνία όλων αυτών των δραστηριοτήτων στο ελληνικό κοινό. Αν εξαιρέσει κανείς κάποιες προσπάθειες bloggers να αναδείξουν ή να σχολιάσουν την τρέχουσα καμπάνια (όπως π.χ. ο Βασίλης Φεύγας), δεν έχουμε δεί ακόμη κάποια προσπάθεια απο το γραφείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα έστω με έντυπες καταχωρήσεις ή διαφημιστικές κατασκευές που θα ενθάρρυναν την χρήση των online εφαρμογών που περιγράψαμε και ενδεχομένως την ψήφο, περιορίζοντας την αποχή.
Σύντομα θα επιστρέψουμε στα άρθρα για την πολιτική επικοινωνία με ένα αφιέρωμα στην επικοινωνία των ελληνικών πολιτικών κομμάτων εν' όψει των ευρωεκλογών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου