Ολυμπιακή Αεροπορία... ένα brand που ταυτίζεται με την Ελλάδα

Πριν από λίγες εβδομάδες το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε στην πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών σε ιδιώτη επενδυτή (MIG). Μια συμφωνία που πέρασε από σαράντα κύματα, αλλά τελικά έγινε δεκτή θετικά από την μεγαλύτερη μερίδα της κοινής γνώμης.

Tέσσερις περιπτώσεις επικοινωνίας του εθνικού μας αερομεταφορέα, ενισχύουν την άποψη που επιμένει (παρά τις αρνητικές συγκυρίες για την εταιρεία) να θεωρεί την Ολυμπιακή ένα «όνομα βαρύ σαν ιστορία» και ένα ισχυρό brand για την εικόνα της χώρας.

1. Το 1957 ο Αρ. Ωνάσης εξαγοράζει την ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλεύσεις), και έτσι ανοίγει τα φτερά της η Ολυμπιακή Αεροπορία. Σε διαφήμιση της εποχής, η Ολυμπιακή υποσχόμενη σύγχρονες αεροπορικές υπηρεσίες, γίνεται ο πρεσβευτής της, καλώς εννοούμενης, ελληνικής κουλτούρας σε όλους τους επιβάτες της μέσα από την επισήμανση – εγγύηση που παρέχει η έννοια της «ελληνικής φιλοξενίας».



2. Το 1979, η Ελλάδα «αναβαθμίζεται» με την ένταξη της στην τότε ΕΟΚ. Η Ολυμπιακή Αεροπορία, με το νέο της πλέον λογότυπο, γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρεία που γιορτάζει αυτό το γεγονός με έκδηλη υπερηφάνεια. . Η ιστορική στιγμή θεωρείται και για την ίδια χαρά και συμμετέχει στους εορτασμούς με αυτήν την καταχώρηση.

3. Τα γραφεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας στις μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου, δεν αποτελούσαν απλά εκδοτήρια εισιτηρίων αλλά περισσότερο γραφεία προβολής της Ελλάδας. Μέχρι και λίγο καιρό πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, οι τουριστικές αφίσες που υπήρχαν σε αυτά και απεικόνιζαν τα αξιοθέατα της χώρας μας φιλοξενούσαν πάνω τους και το σήμα της Ολυμπιακής. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία έγινε ως ο σύνδεσμος της Ελλάδας με όλον τον κόσμο.
4. Στην διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές πλέον (μετά την προσπάθεια επανίδρυσης της εταιρείας και ρύθμισης των χρεών), αποτελούν εθνικό χορηγό της μεγάλης διοργάνωσης. Τα περισσότερα από τα αεροσκάφη της φιλοτεχνούνται εξωτερικά, και σε μικρότερη βαθμό εσωτερικά, με τα χρώματα της διοργάνωσης και τις μασκότ Φοίβο και Αθηνά. Είχε προηγηθεί βέβαια η μετονομασία πολλών αεροσκαφών με ονόματα ελλήνων ολυμπιονικών (Κώστα Κεντέρη, Κατερίνα Θάνου και Πύρρος Δήμας). Έτσι η Ολυμπιακή κατέστη όχι ένας απλός υποστηρικτής, αλλά και ένα ζωντανό μέσο διαφήμισης των Αγώνων αλλά και της χώρας.


Τελικά τι είν` η πατρίδας μας; Είναι η Ολυμπιακή που ολοί κατακρίνουν αλλά κατά βάθος θεωρόύν κομμάτι της ζωής τους και της ιστορίας της Ελλάδας.

2 σχόλια:

Blue Dreamer είπε...

poli kala ta les ala pios se akoui

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΒΙΖΙΤΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΩΝ-ΑΥΤΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΠΝΙΞΙΜΟ ΣΤΗ ΦΑΛΚΟΝΕΡΑ ΝΑ ΞΕΒΡΩΜΙΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ..ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ;ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ,ΑΝΕΡΓΟΙ,ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ;
Η ΤΩΡΑ Η ΠΟΤΕ-ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΧΟΛΕΡΑ