Δελτίο Τύπου και τύπου...δελτίο

"- Καλησπέρα σας, το όνομα μου είναι blablabla και σας καλώ εκ μέρους της εταιρείας blabla. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν λάβατε ένα δελτίο τύπου που στείλαμε σχετικά με blablabla.

- Βεβαίως, το έλαβα χθές το μεσημέρι

- Πολυ ωραία. Θέλω επίσης να σας ρωτήσω αν σας φάνηκε ενδιαφέρον και αν θα υπάρξει κάποια δημοσίευση.

- Κοιτάξτε, το έχω προωθήσει για δημοσίευση και θα εξαρτηθεί απο τον αρχισυντάκτη μου.

- Πολύ ωραία σας ευχαριστώ πολύ..."

Και όλοι ξέρουμε που το προώθησε... Αυτός θα μπορούσε να είναι - και είναι - ένας καθημερινός τυπικός διάλογος μεταξύ ενός νέου client executive και ενός δημοσιογράφου στη διάρκεια του follow up για την κυκλοφορία δελτίου τύπου.

Το πιθανότερο είναι πως μετά απο αυτό το διάλογο το δελτίο δε θα δεί ποτέ το φως της δημοσιότητας γιατί προωθήθηκε αντί για τον αρχισυντάκτη, στον κάλαθο των αχρήστων ή στα deleted του outlook. Τι δεν έγινε σωστά λοιπόν; Όχι πολλά πράγματα αλλά πολύ ουσιαστικά. Αν ξεπεράσει κανείς κάποια βασικά η ουσία επικεντρώνεται σε δύο πράγματα στρατηγικής σημασίας.

1. Το δελτίο πρέπει να περιέχει είδηση. Το λάθος που κάνουν πολλοί πελάτες -μιλάω εκ της βραχύβιας πείρας μου- είναι να νομίζουν πως θα πουλήσουν μέσα απο ένα δελτίο τύπου. Εκεί μπαίνει στη μέση ο ρόλος του συμβούλου με τον οποίο θα πρέπει να τους αποτρέπει κανείς απο κάτι τέτοιο. Αν η λίστα των ανθρώπων που θα παραλάβουν το δελτίο έχει εξ' αρχής καταρτιστεί σωστά τότε αρκεί το Δ.Τ. να έχει κάτι που αξίζει για το δημοσιογράφο και αυτό είναι ένα γεγονός που αφορά το ρεπορταζ που καλύπτει. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως τα ΜΜΕ δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Δημοσιεύουν ειδήσεις και διαφημίσεις. Επομένως αν το Δ.Τ. μοιάζει με διαφήμιστικό φροντίστε η εταιρεία την οποία εκπροσωπείτε να έχει καλές και -πρώτα απ' όλα - έμμισθες σχέσεις με το εμπορικό τμήμα του μέσου που θέλετε να προσεγγίσετε, αλλιώς... . Πρόσφατα έτυχε να μιλάω τηλεφωνικά με δημοσιογράφο -με τον οποίο να σημειώσω ότι δεν έχουμε γνωριστεί- πάνω απο 20' για δελτίο τύπου στο οποίο έκανα follow up - εξυπηρέτηση σε άλλο συνάδελφο. Αν λοιπόν το δελτίο σας είναι ενδιαφέρον θα το καταλάβετε απο την κουβέντα σας με το δημοσιογράφο. Θα σας μιλάει εκείνος/η γι' αυτό και όχι εσείς όπως συνηθίζεται.

2. Φροντίστε να αποκτήσετε οικειότητα με το/τη δημοσιογράφο. Ακόμα και αν κάποιοι δε σας θυμούνται ξεκινήστε το τηλεφώνημα σας υπενθυμίζοντας ότι έχετε επικοινωνία για τα νέα της "ταδε" εταιρείας και μιλήστε του/της στον ενικό (χωρίς φυσικά να γίνεστε αγενείς). Κάτι τέτοιο τους θυμίζει ότι στην άλλη άκρη της γραμμής είναι ένας άνθρωπος και όχι μια μηχανή αναγκαστικής επικοινωνίας. Αυτό δεν βοηθά απαραίτητα στη δημοσίευση του δελτίου αλλά με τον καιρό πιθανότατα θα κάνει τον δημοσιογράφο πιο ειλικρινή απέναντί σας δίνοντας σας ένα πολύτιμο feedback για το τι είναι χρήσιμο και τι όχι στα δελτία σας. Επίσης με τον καιρό θα έχετε την ευχέρεια να διερευνήσετε επιπλέον ευκαιρίες συνεργασίας όπως για παράδειγμα τη συνέντευξη ενός spokesperson του πελάτη σας, πράγμα που θα κάνει χαρούμενο τόσο το δημοσιογράφο όσο και τον πελάτη (also known as win-win situation). Τέλος είναι σίγουρο πως θα κάνετε νέους φίλους και αυτό είναι εξίσου σημαντικό σε αυτή τη ζωή :-)

Ποιό είναι το επιμύθιο; Να ξεπεράσουμε την τυπική πλευρά του πράγματος και να επικεντρωθούμε στην ουσία. Και πολλά ακόμη τα οποία θα σας κούραζαν αν τα διαβάζατε όλα σε ένα post.

Για την ώρα σας αφήνω. Πάω να ξαναγράψω ένα διαφημιστ.... έεεε, ένα δελτίο τύπου ήθελα να πώ.



Την φωτογραφία τη δανείστικά απο το blog "no more comm"

Δεν υπάρχουν σχόλια: