Εγκαινιάζοντας σήμερα μια σειρά άρθρων για τις μεγάλες επικοινωνιακές-διαφημιστικές εκστρατείες, θα ρίξουμε μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν του διασημότερου αναψυκτικού στον κόσμο.
Ήταν το 1993 όταν η Creative Artists Agency (και αργότερα ή Edge Creative) ανέλαβαν να ξεκινήσουν μια νέα καμπάνια για την Coca Cola Company και το oμώνυμο αναψυκτικό. To μότο απλό, σύντομο και ιδανικό για να περιγράψει την παρουσία του προϊόντος σχεδόν σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας: Πάντα Coca Cola! (always Coca Cola)
Η παγκόσμια εκστρατεία ξεκίνησε με 27 διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα στοχεύοντας σε πολλά διαφορετικά κοινά. Επιστρατεύθηκαν χιούμορ, μουσική, κλασικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια ακόμη και Σαιξπηρικές παροδίες ώστε να κάνουν σαφή τον συναισθηματικό δεσμό της Coca Cola με τους καταναλωτές της (American Library of Congress).
(Η διαφημιστική ταινία caraoke με απόσπασμα απο το τραγούδι της Coca Cola)Στην Ελλάδα το διαφημιστικό σλόγκαν είχε το δύσκολο "έργο" να αντικαταστήσει το επιτυχημένο "Coca Cola ζητάς!" το οποίο είχε καταγραφεί στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού απο τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Για τα ελληνικά δεδομένα η κινητοποίηση των ανθρώπων του marketing ήταν εξαιρετική. Διοργανώθηκε press event για το λανσάρισμα της νέας εικόνας του προϊόντος, ηχογραφήθηκε στα Ελληνικά το τραγούδι της διαφήμισης και προσαρμόστηκαν στην ελληνική γλώσσα τα δύο γνώστότερα διαφημιστικά μηνύματα (η διαφήμιση caraoke και η διαφήμιση "με κάθε φαγητό")
(To spot της Coca Cola για το φαγητό)
Κατά την ταπεινή μου άποψη η ελληνική απόδοση υπερείχε του πρωτότυπου σε κάποια σημεία (whenever there's fun, there's always Coca Cola - Εκεί που είν'η ζωή θέλεις πάντα Coca Cola )
Μία ακόμη αξιομνημόνευτη στιγμή, ήταν τα διαφημιστικά spots και οι καταχωρήσεις με την πολική αρκούδα. Ο δημιουργός Ken Stewart συνδύασε την αρχική του ιδέα να πίνει κάποιος Coca Cola στον κινηματογραφό και την εικόνα του λαμπραντόρ σκύλου του ο οποίος έμοιαζε με πολική αρκούδα όταν ήταν κουτάβι. Έτσι Κατέληξε στο γνωστό spot "northern lights" πρώτο απο τα πολλά "πολικά" μηνύματα.
(Η διαφημιστική ταινία Northern lights της ομάδας Ken stewart)
Δείγμα του καλού επικοινωνιακού σχεδιασμού της καμπάνιας ήταν και η παραγωγή, για πρώτη φορά, ειδικών διαφημιστικών μηνυμάτων απο την McCann Ericsson - Malaysia τα οποία απευθύνονταν στους κατοίκους Μουσουλμανικών κρατών με αφορμή τον μήνα του ραμαζανιού το 1998.
Η καμπάνια "Πάντα Coca Cola" έκλεισε το 2000 με την έναρξη του project "enjoy Coca Cola".
Πριν κλείσω θα πρέπει να σας υπενθυμίσω πως περιμένουμε να δημοσιεύσουμε το δικό σας άρθρο για την επικαιρότητα, τις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία (συνοδευόμενο απο τυχόν ηλεκτρονικά αρχεία εικόνων ή βίντεο) στο ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο epikinoniakos@gmail.com
Φιλικά,
Ο Επικοινωνιακός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου