Λογότυπο, εταιρική εικόνα και δυναμική της επιχείρησης


Το λογότυπο, σύμφωνα με ένα σύντομο ορισμό, είναι η επίσημη γραφική απεικόνιση μιας οργάνωσης ή μάρκας και δεν παραπέμπει μόνο σε εμπορικό περιβάλλον. Λόγω της εφαρμογής του σε ένα ευρύ φάσμα μέσων επικοινωνίας (προϊόντα, έντυπα κλπ) ο πρώτος ρόλος του λογότυπου είναι να διασφαλίσει την αναγνωρισιμότητα της οργάνωσης-εταιρείας που το προβάλλει στα κοινά της. Το λογότυπο είναι σύμβολο, που γίνεται φορέας μετάδοσης του μηνύματος και που η ουσιαστική λειτουργία του είναι να «αναπαριστά» κάτι άλλο που δεν βλέπουμε στο ίδιο το γραφικό. Ο κυριότερος λόγος ύπαρξής του είναι η δυνατότητα του να αναπαριστά. Έτσι μπορούμε να θεωρήσουμε το λογότυπο ως μια περιγραφική πράξη.

Στα παρακάτω δυο ενδεικτικά πρόσφατα παραδείγματα, έχουμε τη δυνατότητα να διακρίνουμε την δυναμική που αναπτύσσεται με την αλλαγή του λογότυπου και της εταιρικής ταυτότητας του οργανισμού και την ανανέωση που αυτή η κίνηση δηλώνει σε όλα τα επίπεδα



(Παλιά και νέα λογότυπα της ΕΤ1 και της ΝΕΤ)

1. Πριν λίγο καιρό η ΕΡΤ παρουσίασε την τροποποίηση του κεντρικού της λογοτύπου και τα τρία νέα brand-logos για τα τηλεοπτικά της κανάλια. Μέσα από αυτήν την ανανέωση που έχει κοινή αισθητική, η ΕΡΤ επιθυμεί να περάσει την ενιαία εικόνα της εταιρίας, διαχωρίζοντας την φυσιογνωμία κάθε καναλιού (ενημέρωση, ψυχαγωγία). Παράλληλα, εμφανίζει μια ποιοτικά αναβαθμισμένη εταιρική εικόνα ξεφεύγοντας από τον χαρακτήρα δημόσιας υπηρεσίας, προβάλλοντας μια διάθεση σύγχρονου μοντερνισμού, όπως αυτός εμφανίζεται στις γραμματοσειρές στα χρώματα και στο σύνολο της σχεδίασης. Την επιμέλεια είχε η Red Bee, θυγατρική εταιρεία του BBC που ειδικεύεται στην δημιουργία τηλεοπτικών γραφικών.

(Το νέο λογότυπο της Ηλεκτρονικής. Ένθετο το παλιό λογότυπο της εταιρείας)


2. Με στόχο να εμφανιστεί η συνεχής θετική κινητικότητα της η Ηλεκτρονική Αθηνών ανανέωσε πρόσφατα την εταιρική της ταυτότητα. Συγκεκριμένα μετά την εξάπλωση των δραστηριοτήτων της στα Βαλκάνια, το όνομα της εταιρείας μετατρέπεται σε «Ηλεκτρονική», και το χρώμα του λογότυπου από ανοικτό κόκκινο σε ανοικτό πράσινο. Οι χρωματισμοί και η νέα σχεδίαση εκφράζουν μεταξύ άλλων και μια στροφή της εταιρείας προς την περιβαλλοντική συνείδηση. Το νέο της λογότυπο ήρθε να ενισχύσει τις ενέργειες για σταδιακή απόσυρση όλων των ενεργοβόρων συσκευών από τα καταστήματά της, προωθώντας παράλληλα πρόγραμμα ενημέρωσης των καταναλωτών για εξοικονόμηση ενέργειας. Η εταιρεία παρουσιάζοντας τη νέα εταιρική της ταυτότητα, καθώς και την καινούρια διαφημιστική καμπάνια φιλοδοξεί να περάσει σε μια νέα εποχή και να κινηθεί δυναμικά προς το μέλλον με ανανεωμένη διάθεση. Η νέα εταιρική ταυτότητα της Ηλεκτρονικής δημιουργήθηκε από τη North Star Communication Services σε συνεργασία με την γραφίστρια Ιόλη Παπαγεωργίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: