Στην Κένυα Διψάνε - Η "Καμπάνια της Χρονιάς"


Στις αρχές Ιουνίου ολοκληρώθηκε η πρώτη μεγάλη δράση των ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ, του Ιστολογίου της Επικοινωνίας. Επαγγελματίες και φοιτητές της επικοινωνίας ψήφισαν μαζικά σε δύο φάσεις και με το δικό τους κριτήριο ανέδειξαν τις "Καμπάνιες της Χρονιάς". Ο φετινός πρώτος τίτλος Καμπάνια της Χρονιάς κατέληξε στην επιτυχημένη εκστρατεία που υλοποίησαν οι διαφημιστικές Ashley & Holmes Athens, Le Spot Productions και United Media πάνω σε μια ιδέα της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Politics PR για λογαριασμό της Χήτος ΑΒΕΕ και του γνωστού εμφιαλομένου νερού Ζαγόρι. Στο σημερινό άρθρο των ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ δίνουμε με χαρά τον λόγο στους δημιουργούς της Καμπάνιας της Χρονιάς:
" Στην Κένυα, 43.000 άνθρωποι δε διψάνε

Το 2007, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ –το νερό Ζαγόρι-, με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, αποφάσισε να στηρίξει το δύσκολο έργο της Action Aid και να καινοτομήσει κάνοντας μία συνεργασία που πρώτη φορά πραγματοποιείται από ιδιωτική εταιρία στην Ελλάδα. Η συνεργασία αυτή, η οποία φανερώνει μία πρωτοβουλία με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, αφορούσε στην υλοποίηση του προγράμματος «Παροχή καθαρού, πόσιμου νερού στην περιοχή Γιουσίγκου της Κένυας» κι είχε σκοπό τη δημιουργία επαρκούς δικτύου ύδρευσης για την παροχή καθαρού, πόσιμου νερού στα χωριά της κοινότητας.

(Έντυπη καταχώρηση της καμπάνιας όπως παρουσιάστηκε στον τύπο)

Η Κένυα είναι μία από τις μεγαλύτερες χώρες της Αφρικής με πληθυσμό 32,8 εκατομμύρια κατοίκους από διαφορετικές εθνολογικές ομάδες. Οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα διαβίωσης λόγω της πολιτικής αστάθειας που επικρατεί στη χώρα. Συγκεκριμένα, 16,8 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με λιγότερο από 1 δολάριο την ημέρα, 1 στα 9 παιδιά πεθαίνουν πριν την ηλικία των 5 ετών ενώ το 43% του πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε καθαρό, πόσιμο νερό.

Σε συνεργασία με τους κατοίκους της περιοχής και με τη χρηματοδότηση της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, το Μάρτιο του 2008 ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα έργων ύδρευσης εξασφαλίζοντας τη διάθεση καθαρού, πόσιμου νερού όχι μόνο στα σπίτια αλλά και στα σχολεία της κοινότητας Γιουσίγκου. Tο έργο αυτό συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής 43.000 ανθρώπων, έχει ιδιαίτερη αξία για την περιοχή κι είναι απαραίτητο για τη ζωή των κατοίκων. Ειδικότερα, τα παιδιά μπορούν πλέον να πηγαίνουν στο σχολείο καθώς δε χρειάζεται να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα για να εξασφαλίσουν λίγο νερό, τα κρούσματα επιδημιών που οφειλόταν στην έλλειψη καθαρού νερού έχουν μειωθεί εντυπωσιακά ενώ οι γυναίκες απόκτησαν και αυτές έναν ιδιαίτερο ρόλο καθώς είναι υπεύθυνες για την διαχείριση και την βιωσιμότητα του έργου.

Η υλοποίηση του προγράμματος περιελάμβανε την κατασκευή ειδικών αγωγών και αντλιών νερού, το διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου σε ειδικούς κατασκευαστές, την τοποθέτηση αγωγών και την κατασκευή των αντλιών στα προεπιλεγμένα σημεία, την εκπαίδευση της Επιτροπής Διαχείρισης Νερού, την ενημέρωση και κινητοποίηση της κοινότητας για άμεση εμπλοκή στο πρόγραμμα αλλά και την εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού, μέσα από την κοινότητα, που θα είναι υπεύθυνο για την συντήρηση του προγράμματος.

Για τη ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, η έλλειψη καθαρού, πόσιμου νερού στην Κένυα αποτέλεσε μια ουσιαστική πρόκληση για την εταιρική της συνείδηση, την κοινωνική της ευθύνη και την επιχειρησιακή της ηθική. Μια πρόκληση που την ανέλαβε απέναντι σε ένα ουσιαστικό πρόβλημα που αγγίζει όχι μόνο τη μαστιζόμενη από λειψυδρία περιοχή Γιουσίγκου, αλλά και τον ευρύτερο προβληματισμό για το μέλλον του κόσμου μας.
Στο πλαίσιο λοιπόν της φιλοσοφίας της κι αναγνωρίζοντας τον προορισμό της εκεί που η δυναμική της συναντάει τις πραγματικές ανθρώπινες ανάγκες, αποφάσισε να συνεισφέρει στη διαμόρφωση μιας νέας νοοτροπίας αλληλεγγύης απέναντι στους ανθρώπους που υποφέρουν, απέναντι στους πολίτες του κόσμου που βιώνουν τη στέρηση των βασικών δικαιωμάτων στη ζωή.

H ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ απέδειξε τι πραγματικά σημαίνει εταιρική, κοινωνική ευθύνη, εταιρική συνείδηση και επιχειρησιακή ηθική, χρηματοδοτώντας εξολοκλήρου το πρόγραμμα υδροδότησης στην κοινότητα Γιουσίγκου, χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών. Πρόκειται για μία σημαντική προσπάθειά η οποία υλοποιήθηκε με συνέχεια, συνέπεια και προσεκτικό σχεδιασμό κι η οποία έτυχε ευρείας αποδοχής. Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η επικοινωνία της ενέργειας, το τηλεφωνικό κέντρο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ κατακλύστηκαν από θετικά μηνύματα καταναλωτών. Οι πολίτες ζητούσαν συνεχώς να ενημερωθούν για την εξέλιξη των έργων, για το χρόνο ολοκλήρωσης αυτών, για τις ανάγκες των κατοίκων της Κένυας αλλά και για τον τρόπο που μπορούν να συμβάλλουν οι ίδιοι στην υλοποίηση του έργου.


(Το τηλεοπτικό σπότ της καμπάνιας)

Παράλληλα, το Ζαγόρι απέσπασε το βραβείο Famous Brand στην κατηγορία «Εμφιαλωμένο Νερό». Τα βραβεία Famous Brands αποτελούν το μοναδικό θεσμό που οι καταναλωτές επιλέγουν οι ίδιοι αυθόρμητα τις κορυφαίες σε φήμη και αξιοπιστία μάρκες. Επιπλέον, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ κατέκτησε την πέμπτη θέση στον πίνακα των εταιριών που ξεχώρισαν για την εταιρική, κοινωνική τους ευθύνη, σύμφωνα με την έρευνα A.S.B.I., το τηλεοπτικό σποτ που δημιουργήθηκε για το νερό Ζαγόρι στο πλαίσιο του προγράμματος έργων ύδρευσης της Action Aid, βραβεύτηκε με το Ermis Silver στην κατηγορία «Διαφημιστικές Ταινίες» των Ermis Awards 2007 ενώ η καμπάνια «Παροχή καθαρού, πόσιμου νερού στην περιοχή Γιουσίγκου της Κένυας» απέσπασε το ασημένιο βραβείο στα Effie Hellas 2008, στην κατηγορία Μη αλκοολούχα ποτά/ Ροφήματα/ Τρόφιμα & Γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα βραβεία Effie έχουν αναγνωριστεί παγκοσμίως ως τα μοναδικά βραβεία αποτίμησης της αποτελεσματικότητας μιας εκστρατείας. Τέλος, οι πωλήσεις της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ για το 2007 σημείωσαν αύξηση της τάξης του 28%.

(Στόπ-Καρέ απο το σπότ που σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του προγράμματος)

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο κ. Βασίλης Χήτος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, δήλωσε σχετικά: "Σήμερα, έχοντας ολοκληρώσει το έργο που οραματιστήκαμε και υποσχεθήκαμε, κοιτάμε τους κατοίκους της περιοχής και βλέπουμε χαμόγελα. 43.000 άνθρωποι δε διψάνε πια! 43.000 άνθρωποι χαμογελούν και λένε τη λέξη ευχαριστούμε. Με πολύτιμο σύμβουλο και καθοδηγητή την ActionAid, μετατρέψαμε την πρόθεσή μας να βοηθήσουμε σε ουσιαστικό έργο. Δεν αναλωθήκαμε σε άσκοπες δηλώσεις και υποσχέσεις, αλλά προχωρήσαμε στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου έργου. Η προσπάθειά μας απευθυνόταν κάπου μακριά αλλά για εμάς στη ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ ήταν πολύ κοντά. Κι αυτό γιατί
ήταν πολύ κοντά στη φιλοσοφία που έχουμε για τον άνθρωπο, στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το ρόλο μας στην κοινωνία, στην αντίληψή μας για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για το δικαίωμα στη ζωή, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, στην υγεία και την εκπαίδευση.

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το έργο ζωής που υλοποιήσαμε και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε τη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της εταιρίας προχωρώντας σε νέες εξίσου σημαντικές κι επιτυχημένες ενέργειες. Το έργο αυτό ήταν μόνο η αρχή. Αποτελεί το εφαλτήριο για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τη βοήθειά μας σε όλους αυτούς που μας χρειάζονται. Γιατί οι ανθρώπινες ανάγκες δε σταματούν ποτέ κι εμείς είμαστε εδώ για να συμβάλουμε στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, ενός κόσμου απαλλαγμένου από τον πόνο και τη δυστυχία”.
Τη σύλληψη της ιδέας για τη συνεργασία της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ με την Actionaid καθώς και τη στρατηγική εφαρμογή της καμπάνιας είχε η εταιρία Δημοσίων Σχέσεων και Στρατηγικής Επικοινωνίας Politics, μέλος του Ashley Worldgroup.

Το σχεδιασμό των καταχωρήσεων, του τηλεοπτικού σποτ καθώς και όλης της διαφημιστικής επικοινωνίας της επιτυχημένης καμπάνιας επιμελήθηκαν η Ashley & Holmes Athens, η Le Spot Productions και η United Media, οι οποίες χειρίζονται το λογαριασμό της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ. "

Ευχαριστούμε την κα. Νάγια Καπελετζή, την κα. Χριστίνα Ντούμα και την ομάδα της Ashley & Holmes Athens για το άρθρο και το artwork που μας παραχώρησαν. Τα συγχαρητήρια μας και στις ομάδες που δούλεψαν για τις καμπάνιες - φιναλίστ που έφτασαν μέχρι την φάση των τεσσάρων.

(Οι ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ (http://epikinoniakoi.blogspot.com) είναι ανεξάρτητο ιστολόγιο (blog) μη κερδοσκοπικού-εμπορικού χαρακτήρα που δημοσιεύει άρθρα αφιερώμένα σε δράσεις και εκστρατείες επικοινωνίας. Οι συντάκτες είναι απόφοιτοι σχολών επικοινωνίας.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: