Στο δεύτερο μισό του 2008 ξεκίνησε η διανομή ενός "ενημερωτικού" e-mail στο οποίο περιέχονταν πληροφορίες για την ουσία κυκλαμικό οξύ η οποία περιέχεται στα συστατικά του γνωστού αναψυκτικού Coca Cola Zero. Σύμφωνα με το κείμενο του mail-αλυσίδα: "το κυκλαμικό οξύ έχει απαγορευθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) και μάλιστα πριν από 40 χρόνια, το 1969".
Aπο τον περασμένο Οκτώβριο σε μια παρόμοιου τύπου ηλεκτρονική επίθεση, το φρέσκο γάλα Δέλτα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα για την υποτιθέμενη ύπαρξη της ακατάλληλης ουσίας αφλατοξίνη στο προϊόν.
Στο συγκεκριμένο περιστάτικό ενεπλάκει και το όνομα υπαλλήλου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης η οποία φέρεται ώς συντάκτης του chain mail το οποίο επίσης αναπαράχθηκε απο έναν πολύ μεγάλο αριθμό ιστολογίων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας Vivartia απο ελέγχους των αρμοδίων φορέων ΕΦΕΤ και ΕΛΟΓΑΚ δεν προέκυψε ποτέ τέτοιο θέμα, ενώ η υπάλληλος του υπουργείου διαψεύδει με εξώδικό της την συγγραφή του e-mail. Τα γεγονότα αυτά περιπλέκουν την περίπτωση καθώς πέραν της παραπληροφόρησης υπάρχει και πλαστογράφηση στοιχείων.
Η αντίδραση της εταιρείας ήταν να ενεργοποιήσει επαφές με bloggers χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά το νέο εργαλείο Social Media Release με την ανακοίνωση και το υλικό που απευθύνεται κυρίως στους χρήστες blogs και ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και να εκδόσει ένα παραδοσιακό δελτίο τύπου για τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης. Φαίνεται ότι υπάρχει ανταπόκριση, απο την προσπάθεια των ίδιων των bloggers να παρέχουν την ορθή πληροφόρηση.
Με την επέκταση των Social Media θα συναντάμε συνεχώς περιπτώσεις παραπληροφόρησης. Γνώμη μου είναι πως δεν θα πρέπει, βεβαίως, ούτε στο ελάχιστο να χάσει τις ελευθερίες που διαθέτει το σημερινό web2.0. Θα πρέπει όμως να υπάρχει αντίδραση, με εξίσου σύγχρονα μέσα -και τεκμήρια- απο εκείνους που πλήττωνται, ώστε να μπορεί να διακρίνει ο χρήστης την σωστή πληροφορία και να αποφεύγει κακόβουλες κινήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου