Ο συνάδελφος Δ.Ν. στο κλίμα των Αμερικάνικων προκριματικών εκλογών μας έστειλε το παρακάτω άρθρο:
"Τις περισσότερες φορές στη χώρα μας (με εξαίρεση την τελευταία εκλογική αναμέτρηση) η προεκλογική περίοδος διαρκεί αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων τα επιτελεία των κομμάτων και οι σύμβουλοι επικοινωνίας προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την οποιαδήποτε ευκαιρία ώστε να προβάλλουν τις θέσεις του σχηματισμού τους ή έστω να βρούν και να προωθήσουν κάποιο τρωτό σημείο του πολιτικού τους αντίπαλου.
Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση που η προεκλογική περίοδος διαρκεί περισσότερο και στην πρώτη φάση της ο αντίπαλος ανήκει στην ίδια πολιτική παράταξη; Η περίπτωση (και) των φετινών Αμερικάνικων Εκλογών είναι ένα μεγάλο πρόβλημα προς λύση για τους σύμβουλους επικοινωνίας των υποψηφίων "πλανηταρχών". Βέβαια οι νέες τεχνολογίες είναι για όλους ένα πολύ δυνατό "όπλο" που δίνει τη δυνατότητα και στους απλούς ψηφοφόρους να συμμετάσχουν μεσω της διαδραστικότητας (interactivity) στον προεκλογικό αγώνα και στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
Απο την μια πλευρά έχουμε τον, χωρίς αντίπαλο όπως φαίνεται, συντηρητικό John McCain που περιμένει στις εκλογές του Φθινοπώρου έναν εκ των Hillary Clinton και Barack Obama απο τους δημοκρατικούς. Στην περίπτωση των Clinton και Obama το δίλημμα των ψηφοφόρων είναι μοναδικό στα χρονικά. Να στηρίξουν την πρώτη γυναίκα υποψήφια πρόεδρο ή τον πρώτο Αφροαμερικάνο που έχει βλέψεις για το ανώτατο αξίωμα των ΗΠΑ; Το σίγουρο είναι πως και οι δύο πονταρουν στην "ριζοσπαστική" τους- για τα αμερικάνικα συντηρητικά δεδομένα- ιδιότητα και ελπίζουν πως θα τους δώσει τελικά μια θέση στον Λευκό Οίκο αν καταφέρουν να προσπεράσουν τον σκόπελο των προκριματικών εκλογών. Φθάνει όμως μόνο αυτό;
Έχουν περάσει περίπου 150 χρόνια απο τις 21 Αυγούστου του 1858, όταν ο ρεπουμπλικανός υποψήφιος τότε γερουσιαστής Abraham Lincoln βρέθηκε σε δημόσια αντιπαράθεση με τον, ήδη εκλεγμένο δημοκρατικό, Stephen Douglas, σε μια συνάντηση που έμελλε να χαρακτηριστεί το πρώτο προεκλογικό debate (Allen C. Guelzo, Washington Post). Η νίκη σε ένα debate χαρακτηρίζεται και σήμερα απο τους επικοινωνιολόγους ώς ένα αποφασιστικό βήμα για την πολιτική επικράτηση. Βέβαια εν έτει 2008 την ίδια ώρα που οι υποψήφιοι των δημοκρατικών εμφανίζονταν ζωντανά στα ειδικά πλατό του CNN, εκατοντάδες χιλιάδες ψηφοφόροι, διαμόρφωναν τις απόψεις τους σε αρκετά ακόμη παράλληλα debate που διαδραματίζονταν στο διαδίκτυο. Οι βασικοί υποψήφιοι του κόμματος διαθέτουν πλέον σύγχρονες διαδραστικές ιστοσελίδες, ενημερωμένα ιστολόγια, προφίλ σε δημοφιλή ηλεκτρονικά λευκώματα όπως το Facebook ενώ ταυτόχρονα εκφωνούν οι ίδιοι το όραμα τους σε βίντεο στο youtube και διαθέτουν δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα.
Απόσπασμα απο το debate των δημοκρατικών στη Ν.Καρολίνα 21/1/2008
Είναι ολοφάνερο πλέον πως εκτός της εκφραζόμενης, μέσω των γενικότερων γραμμών του κόμματος τους, πολιτικής, οι υποψήφιοι βασίζονται περισσότερο απο ποτέ στην εικόνα τους και περισσότερο στο "πλασάρισμα" τους στην νεολαία, την γενιά του διαδικτύου, αυτή που μέχρι πρότινος εμφανιζόταν η πιο αδιάφορη πολιτικά.
Το κοινό του διαδικτύου θα αποτελέσει τον ρυθμιστικό παράγοντα στις προσεχείς Αμερικάνικες εκλογές, γεγονός που δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο και στην Ελληνική πολιτική επικοινωνία.
Το επόμενο ερώτημα, βεβαίως, είναι αν η εξέλιξη αυτή συνοδεύεται απο ουσία και πραγματικό πολιτικό έργο.
Φιλικά Δ.Ν.
dionisonik@yahoo.gr "
Περιμένουμε τα άρθρα σας καθώς και συνοδευτικό γι' αυτά υλικό (φωτογραφίες και βίντεο) στο ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο epikinoniakos@gmail.com
Επόμενη Ανανέωση: Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008