Χτίσιμο νέας Εταιρικής Ταυτότητας στον Αθλητισμό: Το Παραδειγμα της SUPERLEAGUE ΕΛΛΑΔΑ


Τομή στα οργανωτικά του Ελληνικού επαγγελματικού αθλητισμού υπήρξε ή ανασύσταση του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος της Α’ Εθνικής κατηγορίας.

Απο την αγωνιστική περίοδο 2006-2007 το μέχρι πρότινος πρωτάθλημα της Α’ Εθνικής κατηγορίας αυτονομήθηκε από την Ένωση Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών (ΕΠΑΕ) η οποία είναι πλέον υπεύθυνη για την διοργάνωση των πρωταθλημάτων της Β’ και της Γ’ κατηγορίας.

Το νέο αυτοδιοικούμενο όργανο με την επωνυμία SUPERLEAGUE ΕΛΛΑΔΑ έχει ως στόχο την προάσπιση των συμφερόντων των μελών της (των ομάδων της πρώτης κατηγορίας), την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων (από την αγωνιστική περίοδο 2008-2009) και την εξάπλωση της αγάπης και του ενδιαφέροντος του κοινού για το άθλημα του ποδοσφαίρου μέσω δράσεων προβολής και προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Το χτίσιμο της νέας εταιρικής ταυτότητας ανατέθηκε στην εταιρεία spectathlon και στον οίκο PricewaterhouseCoopers.

Το νέο λογότυπο του πρωταθλήματος συνδυάζει το περίγραμμα ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου με τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας (Γαλάζιο-Λευκό) δηλώνοντας σαφώς την αγάπη των φιλάθλων για το άθλημα και το ότι το ποδόσφαιρο είναι το πρώτο σε δημοτικότητα σπόρ της χώρας.

Η εξάπλωση της εικόνας του νέου λογότυπου είναι επιτακτική προκειμένου οι φίλαθλοι και οι συμμετέχοντες στο πρωτάθλημα να εξοικειωθούν με τη νέα μορφή και τις εννοούμενες καινοτομίες που εισάγονται στην μεγάλη κατηγορία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Γι’αυτό τον σκοπό το σήμα της λίγκας ανοίγει και κλείνει τις τηλεοπτικές μεταδόσεις, βρίσκεται στο background των φωτογραφιών των αρχηγών με τους διαιτητές των αγώνων, στα μανίκια των ποδοσφαιριστών, στα σημαιάκια του κόρνερ, στην αίθουσα των συνεντεύξεων τύπου κλπ.


(Φωτογραφία απο αγώνα της Superleague με τα λογότυπα της διοργάνωσης)

Εκτός από την εικόνα οι υπεύθυνοι της Superleague φρόντισαν να αναβαθμίσουν και το κοινωνικό πρόσωπο του πρωταθλήματος συμμετέχοντας ή παίρνοντας πρωτοβουλία για τη διοργάνωση δράσεων και εκστρατειών κατά του AIDS, του ρατσισμού και της χρήσης απαγορευμένων ουσιών στον αθλητισμό.


(Στιγμιότυπο απο ποδοσφαιρικό αγώνα κατά του ρατσισμού)

Οι πιο διακριτές αλλαγές που φέρνει η Superleague στη διοργάνωση θα φανούν στο τέλος της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου (2007-2008) χάρη σε ένα νέο σύστημα αγώνων μπαράζ (playoffs) το οποίο θα καθορίζει την ευρωπαϊκή συμμετοχή των ομάδων που θα έχουν καταλάβει από την 2η έως την 5η θέση της βαθμολογίας μετά τις 28 αγωνιστικές ημέρες της κανονικής διάρκειας του πρωταθλήματος.

Κλείνοντας το άρθρο για την νέα εταιρική ταυτότητα της Ελληνικής Superleague και έχοντας ως βασικό άξονα σκέψης την μοναδικότητα και την αναγνωρισιμότητα (brand awareness) που πρέπει να έχει μια εταιρική εικόνα θα παρατηρήσουμε δύο σημεία. Το πρώτο αφορά σε ενδεχόμενο σύγχυσης στο εξωτερικό αφού την επωνυμία Superleague φέρουν επίσης τα πρωταθλήματα της Πορτογαλίας και της Τουρκίας. Το δεύτερο αφορά το brand-naming του πρωταθλήματος (πρωτάθλημα ΟΠΑΠ), το οποίο βεβαίως είναι μια παγκόσμια τακτική αλλά στην Ελληνική περίπτωση η αναγνωρισιμότητα των συμβόλων του πρωταθλήματος έχει υπερκεράσθει από αυτή του κύριου χορηγού.

(Το φετινό σύνθετο λογότυπο Superleague-ΟΠΑΠ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: