Προσέγγιση στην Outdoor Διαφήμιση


(Παράδειγμα ευδιάκριτης διαφημιστικής κατασκευής άμεσα δηλωτικής για το διαφημιζόμενο προϊόν)


Η υπαίθρια διαφήμιση έχει τις ρίζες της στον αρχαίο πολιτισμό της Αιγύπτου. Χιλιάδες χρόνια πριν οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν ένα ψηλό πέτρινο οβελίσκο, τοποθετημένο σε κεντρικά σημεία, για να κοινοποιούν τους νόμους και τις συνθήκες τους. Αυτή η κίνηση ουσιαστικά αποτέλεσε την πρώτη μορφή υπαίθριας διαφήμισης.

Ο όρος υπαίθρια διαφήμιση αναφέρεται σε όλα τα “out of home” διαφημιστικά μέσα που προβάλλουν διαφημιστικά μηνύματα στους καταναλωτές. Οι τρεις κύριες κατηγορίες υπαίθριας διαφήμισης είναι τα street furniture (Pisa, Panel, Στέγαστρα και Πύργοι), τα roadside posters (Trivision, Billboard, Poster, Monopole) και τα transit (Μέσα μαζικής μεταφοράς).

(Outdoor διαφήμιση σε στάση λεωφορείου)

Στον σημερινό γρήγορο ρυθμό ζωής, όλο και περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στο σπίτι, με συνέπεια να είναι λιγότερο εκτεθειμένοι στα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά). Ειδικά στην Ελλάδα οι εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες ευνοούν την κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού. Έτσι η υπαίθρια διαφήμιση ανταποκρινόμενη στο σύγχρονο μοντέλο ζωής αποτελεί την πλέον κατάλληλη μορφή προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού, αφού όταν γίνεται σωστά, επιτυγχάνει απευθείας επικοινωνία με τους καταναλωτές όπου κι αν βρίσκονται.

(Διαφημιστικές πινακίδες με αναδιπλώμενες περσίδες και δυνατότητα προβολής πολλαπλών μηνυμάτων)

Τα βασικά πλεονεκτήματα του outdoor advertising είναι:

Αποτελεί το ιδανικό μέσο για να λανσάρουμε μια μάρκα, να κτίσουμε και να διατηρήσουμε αναγνωρισιμότητα της μάρκας

Έχει την ικανότητα να καλύψει κοινά – στόχους με συγκεκριμένα δημογραφικά και γεωγραφικά προφίλ που θεωρούνται δύσκολα ή πολύ ακριβά σε σχέση με άλλα διαφημιστικά μέσα. Η ποικιλία και το θεσολόγιο των υπαίθριων μέσων που διαθέτει το outdoor επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να στοχεύσουν συγκεκριμένες αγορές με μεγάλη συχνότητα.

Παρέχει συνεχή παρουσία και συχνότητα επανάληψης του διαφημιστικού μηνύματος.
Εντυπωσιάζει λόγω μεγέθους και σέβεται τον καταναλωτή χωρίς να παρεμβαίνει στις συνήθειες του σε αντίθεση με την τηλεόραση

(Κλασικό παράδειγμα κινούμενης διαφήμισης με τύπωμα συρμού τράμ)

Η υπαίθρια διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία σαν μία αυτοτελή διαφημιστική καμπάνια λανσαρίσματος. Έρευνες έχουν δείξει ότι ποσοστό 80-90% μιας δεδομένης αγοράς στόχου μπορεί να προσεγγιστεί με υψηλή συχνότητα χρησιμοποιώντας μόνο υπαίθρια διαφήμιση.

Πολλαπλασιάζει την απόδοση των άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης, τονίζοντας το «μήνυμα» για μεγαλύτερη χρονική περίοδο. Επίσης μπορεί να καλύψει το κενό επικοινωνίας που αφήνουν άλλα διαφημιστικά μέσα, στοχεύοντας σε όσους δεν παρακολουθούν συχνά τηλεόραση, σε όσους ακούνε μη εμπορικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και σε όσους διαβάζουν κυρίως επιχειρηματικό τύπο.


(Κατακόρυφα διαφημιστικά banners σε κολώνες ηλεκτροφωτισμού)

Διευκολύνει το «δρόμο προς την αγορά». Η υπαίθρια διαφήμιση βρίσκει τον καταναλωτή στο δρόμο τη στιγμή που πρόκειται να προβεί σε μια απόφαση αγοράς. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι 61% των καταναλωτών έχει παρακινηθεί να αγοράσει ένα προϊόν ή να χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία βλέποντας μια υπαίθρια διαφήμιση.

Προκαλεί μεγάλο impact και κάλυψη της αγοράς σε σχέση με το απαιτούμενο κόστος.

(Καταχωρήσεις στο εσωτερικό των συρμών του Μετρό της Αθήνας)

Χαρακτηρίζεται από αμεσότητα γιατί παρουσιάζεται σε πολλά σημεία της καθημερινότητας των καταναλωτών. Οι καταναλωτές κινούνται στην πλειονότητα στους ίδιους δρόμους και οποιαδήποτε αλλαγή στο περιβάλλον γίνεται άμεσα αντιληπτή από αυτούς.

Παρέχει ευελιξία. Ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει να διαφημιστεί σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο.

Προσφέρει στις επιχειρήσεις την δυνατότητα να έχουν μεγάλη παρουσία στην αγορά των ανταγωνιστών τους.

(Παράδειγμα κινούμενης διαφήμισης πάνω σε ταξί)

Η υπαίθρια διαφήμιση αποτελεί ένα φιλικό προς τους καταναλωτές μέσο. Έρευνες από το Advertising Standards Association (ASA) αποδεικνύουν ότι το καταναλωτικό κοινό έχει πολύ θετική στάση ως προς τη χρήση της υπαίθριας διαφήμισης.

Το Outdoor είναι αποτελεσματικό μέσο διαφήμισης για όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών

Δεν υπάρχουν σχόλια: