Τα τελευταία 10-15 χρόνια στην Ελλάδα, η μικρή κινηματογραφική βιομηχανία ξεκίνησε να κινείται σε διεθνή πρότυπα και να χρησιμοποιεί πρακτικές προηγμένων εταιρειών του εξωτερικού. Οι χορηγίες προϊόντων, χρημάτων και υπηρεσιών βοηθούν, στα γυρίσματα, μια κινηματογραφική ταινία ενώ και ο χορηγός έχει την ευκαιρία να προβληθεί εκμεταλλευόμενος την εμπορική δυναμική που έχει μια τέτοια προσεγμένη παραγωγή.
H περίπτωση της ταινίας "Αϊ Φόρ: Λούφα και Απαλλαγή" (ODEON 2008) αποτελεί το κλασικό παράδειγμα μιας συγχρονης εμπορικής ταινίας. Γνωστό cast, επιτυχημένο soundtrack (με ένα πολύ δημοφιλές video clip) καλό πλασάρισμα και φυσικά ένα ήδη γνωστό brand name απο τις προηγούμενες ταινίες "Λούφα και Παραλλαγή".
(Το video clip για το soundtrack της ταινίας)
Η καλογυρισμένη, ομολογουμένως, ταινία συγκέντρωσε συνολικά 15 χορηγούς και συμπαραγωγούς οι οποίοι συνέβαλλαν στο να ανακηρυχθεί μια απο τις πιο επιτυχημένες, εισπρακτικά, των τελευταίων χρόνων (πάνω απο 220.000 εισιτήρια τις πρώτες δύο εβδομάδες προβολής).
Απο την άλλη πλευρά οι μεγάλοι χορηγοί αποκτούν τα δικαιώματα προώθησης των προϊόντων τους μέσα απο δράσεις που σχετίζονται ευθέως με την ταινία και αρκετές φορές βλέπουμε τα ίδια τα προϊόντα να πρωταγωνιστούν!
(Το σκηνικό στίβου μάχης που στήθηκε στην πρεμιέρα της ταινίας)Στην πρεμιέρα της ταινίας στον πολυχώρο ODEON Kosmopolis, όπου παραβρέθηκαν αρκετοί θεατές καθώς και οι πρωταγωνιστές της ταινίας, η SPRINT διαφημιστική, για λογαριασμό των κινητών τηλεφώνων της SAMSUNG, έστησε ένα σκηνικό που παραπέμπει σε στρατόπεδο. Οι φίλοι της ταινίας είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν έναν μικρό στίβο μάχης, να φωτογραφηθούν στο στρατιωτικό αυτό σκηνικό και να πάρουν μέρος σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό με θέμα την ιδιόμορφη ορολογία του στρατού.
(Λογοπαίγνιο για την προώθηση του διαγωνισμού της Samsung)
Το καλοσχεδιασμένο σκηνικό εισήγαγε ευχάριστα τον θεατή στο θέμα της ταινίας, ενώ οι λεπτομέρειες ήταν αυτές που κέρδισαν τις εντυπώσεις όπως η αναπαράσταση της σκοπίας και η κάλπη του διαγωνισμού που αποτελούσε ομοίωμα πυροκροτητή. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το κοινό καθοδηγούνταν στις δραστηριότητες απο promo team με κοπέλες ντυμένες σε χακί παραλλαγή.
(Η σκοπιά και κοπέλες απο το promo team)Οι ταινίες που χορηγούνται και με τις οποίες συνδέεται το όνομα του προϊόντος δεν είναι τυχαίες. Τα events αυτού του τύπου έχουν ώς στόχο να συνδέσουν το προϊόν με το σύγχρονο lifestyle και την επιτυχία. Απο την μια πλευρά υπάρχει η αξιοπιστία και η εδραιωμένη θέση του προϊοντος στην αγορά και απο την άλλη μια μεγάλη παραγωγή και πολύ πιθανή επιτυχία στον κινηματογράφο. Είναι σαφής η προσπάθεια σύνδεσης της επιτυχίας με την επιτυχία και η ενίσχυση της καταναλωτικής πίστης του κοινού μέσα απο αυτή την κίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου