Events στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης: Ο Γύρος της Αθήνας Samsung 2008

Εδώ και 25 χρόνια, ο Δήμος Αθηναίων έχει καθιερώσει μια διαφορετική εκδήλωση στα πλαίσια των αθλητικών δράσεων του. Ο Γύρος της Αθήνας με το πέρασμα του χρόνου έχει αναδειχθεί ίσως η μεγαλύτερη (μαζί με το Μαραθώνιο «Γρηγόρης Λαμπράκης») εκδήλωση μαζικού αθλητισμού στην Ελλάδα. Είναι ανοικτή σε κάθε ηλικία, και κάθε χρόνο συμμετέχουν σε αυτήν πολλοί πολίτες της πρωτεύουσας, ακόμα και εάν δεν έχουν καμιά σχέση με τον αθλητισμό.
(Στιγμιότυπο λίγο πρίν την φετινή εκκίνηση στο Παναθηναϊκό "Καλλιμάρμαρο" Στάδιο)

Ένα χρόνο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η δημοτική αρχή έριξε το βάρος της ακόμα περισσότερο στην διοργάνωση, με σκοπό να αναβαθμιστεί στα μάτια των δημοτών της Αθήνας, αλλά και για να αποτελέσει ετήσιο γεγονός ορόσημο για την ολυμπιακή και μετα-ολυμπιακή Αθήνα. Για πρώτη φόρα διαφημιστική εταιρεία ανέλαβε το 2003 την προβολή της εκδήλωσης ενώ ο όμιλος Carrefour έθεσε υπό την χορηγία αλλά και την ανοικτή στήριξή του τη διοργάνωση. Έτσι, ο αγώνας του 2004 ονομάστηκε «Γύρος της Αθήνας Carrefour». Το αξιόλογο αυτής της πρωτοβουλίας ήταν πως η εταιρεία στήριξε ενεργά την χορηγία της, διαθέτοντας χώρους στα καταστήματά της, υπαλλήλους και φυσικά προωθητικό υλικό, δημιουργούσε στους καταναλωτές την αίσθηση συμμετοχής μέσα από τις αγορές τους στο κατάστημα. Η Carrefour συγκέντρωνε από όλα τα καταστήματα της Αττικής τις δηλώσεις συμμετοχής και παράλληλα έδινε στον κάθε δρομέα τον αριθμό της συμμετοχής του.



(Με έναν ευρυματικό τρόπο η διαφημιστική McCann Erickson έδωσε το παρόν στη διοργάνωση του φετινού "Γύρου της Αθήνας)

Με το ίδιο σκεπτικό όπως του 2004, η Samsung ξεκινώντας στα πλαίσια της ολυμπιακής της χορηγίας (το 2006 με το Olympic Day Run), παρέλαβε την σκτυτάλη στην υποστήριξη της εκδήλωσης του Γύρου της Αθήνας απο το 2006. Σταδιακά βέβαια η χορηγία της εταιρείας "αφομίωσε" και τα οπτικά σύμβολα του θεσμού και έτσι στην φετινή διοργάνωση είδαμε το λογότυπο να συνοδεύεται απο το έμβλημα της εταιρείας υπο τον τίτλο «Γύρος Αθήνας Samsung».


(Ένας μικρός συμμετέχοντας επικυρώνει τη συμμετοχή του στις ειδικές κάλπες)

Η δραστηριότητα οργανώθηκε επικοινωνιακά με ευθύνη της πολυεθνικής εταιρείας και αποτελεί παράδειγμα για το στήσιμο μαζικών εκδηλώσεων. Θεωρείται πρωταρχικής σημασίας το ενδιαφέρον της ίδιας της δημοτικής αρχής για την διοργάνωση και μέσα σε αυτά τα πλαίσια κατεύθυνε την διαφημιστική εταιρεία και τον χορηγό. Η συνεισφορά του Δήμου Αθηναίων αφορούσε την παραχώρηση δημόσιων χώρων, την διάθεση υπαλλήλων, εθελοντών, οχημάτων και εξοπλισμού. Στη προκειμένη περίπτωση, η εκδήλωση είχε την εποπτεία και την ευθύνη του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου.


(Στιγμιότυπο απο τον τερματισμό της διαδρομής στο Ζάππειο Μέγαρο)

Η προβολή - προώθηση της εκδήλωσης ξεκίνησε σχεδόν ένα μήνα πριν την ημέρα πραγματοποίησης του αγώνα. Αρχικά παρουσιάστηκε μέσα από επίσημη συνέντευξη τύπου. Λίγες μέρες μετά άρχισαν να φιγουράρουν στην πρωτεύουσα (πλαίσια στα στέγαστρα των στάσεων λεωφορείων, αλλά και σε όλα τα αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια του δήμου) αφίσες της διοργάνωσης, που περιείχαν πληροφορίες για αυτήν αλλά και για τον χορηγό και τους υποστηρικτές.

(Η φετινή διοργάνωση ήταν αφιερωμένη στη γιορτή της μητέρας που εορτάστηκε την ίδια ημέρα, 11 Μαϊου 2008)

Ο χορηγός με banners (πλαστικά λάβαρα) στην διαδρομή του Γύρου, πρόβαλλε το γεγονός, δημιουργώντας μια εικόνα γιορτής στην πόλη και συνδέοντας την Samsung με τις αξίες του αθλητισμού και της συμμετοχής. Στο ίδιο διάστημα διαφημιστικά σπότ και καταχωρίσεις στα έντυπα, καλούσαν τους Αθηναίους να βρεθούν στις παράλληλες εκδηλώσεις (συναυλία, διαγωνισμοί) που θα πραγματοποιούνταν στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, όπου ήταν και το σημείο τερματισμού.




(Η αφίσα της φετινής διοργάνωσης στον προάυλιο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου)


Η Samsung συμπεριέλαβε τη διοργάνωση του "Γύρου της Αθήνας" στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της, και προσέφερε στον Οργανισμό Νεολαίας και Άθλησης ένα σημαντικό ποσό για την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων στην Αθήνα.





(Το δίπλωμα συμμετοχής στον 25ο Γύρο της Αθήνας)


(Δείτε το οπτικοποιημένο αφιέρωμα των ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ στον φετινό γύρο της Αθήνας)

Δεν υπάρχουν σχόλια: